2011-09-26

TJEJMIDDAG & RINGTEST

Date med moppeligan i lördags. Jag, Bempis och Caroline träffades hemma hos Hanna som hade lagat ihop en otroligt god höstmeny till oss.

Förrätt: Morotssoppa med chili
Varmrätt: Kreolskansk köttgryta med starka korvar
Efterrätt: Äppel (från hennes trädgård) paj

En himla soft, mysig och rolig kväll. I hela 8 timmar satt vi och tjattra. Det är ju förbövelen en arbetsdag!


Vi gjorde ringtestet. Jag hade ingen aning om vad det var?
(Fnissigt roligt ser det ju ut och vara enligt bild, men jag hade stora svårigheter och hitta en position som trolla bort min dubbelhaka)
Testet gjordes med en ring och ett snöre över magen. Då kan man tydligen (med en nypa salt) se vad det blir för kön. Pendlar ringen är det en pojke. Cirkulerar ringen, en flicka. Enligt denna (hokuspokus) metod - It´s a boy!
Lustigt nog är det precis vad jag & Starsky tror också. Vi får väl se hur sant det är? Spännande! Hihi...