2008-06-08

Bröllop!

Efter att i torsdags faktiskt ha hittat ett par skor gick jag och Starksy och tog en matbit och en öl på restaurang WC. Gick sedan förbi Starskys bror med familj en sväng för att sen avsluta vår kväll på Mose backe för ett par öl. Det blev en hyfsat tidig kväll eftersom vi skulle på bröllop dagen efter på självaste national dagen.

Vilken lyckad dag för ett bröllop!



Det var supervackert!
Jag (som vanligt) kunde inte hålla tillbaka tårarna. Jag gråter verkligen för minsta lilla. Både i glädje och sorg... Herre jävla för att hamna i soffan framför Extrem Home Makeover! Jag till och med fick tårar i ögonen när jag såg ledaren i maraton komma springades över västerbron (!!!)

Efter att vi vinkat av bröllopsparet i deras limo begav vi oss till Kallfors Golfbana där middag och fest skulle vara.
Det bjöds på grillbuffé. Till förrätt, sill och lax med tillbehör och till middag, kyckling, oxfilé och fläskfilé från grillen. Guuud så gott!!!
Under middagen hölls det små fina tal (grät en skvätt) och skålades till höger och vänster.
Eller... Jag skålade bara till brudparet och glömde totalt bort min bordkavaljer. Tydligen ska man skåla med den personen (som tur var, min kusin) också när det gäller vett och etikett, som jag uppenbarligen inte har... För mig var det typ, skål ta mej fan och pank ner med glaset i bordet! Ooopps!
(Kanske skulle ta och leta fram en bok som min mor gav mig om just vett och etikett för många år sen. Förstod inte då varför jag fick den???)

Mosters lille Yorkshire terrier Mr Love och min Mr Love Starsky:


Blev bara tvungen att lägga upp den här bilden på mig nedan. Där stod jag vid huset och försökte vara fin i min klänning, men kolla in skuggan/profilen!!


Kvällen forsatte med tårta, vals och vilda danser. För mig barfota då jag fick galet ont i fötterna av de nya skorna! Plastic Daddy visade en ny sida som visade sig vara kung på dansgolvet. Underbart!

Pricken på i:et för kvällen var när jag lyckades fånga brudbuketten!
Nu du Starsky finns det ingen återvändo!


Tack Friisan och teddy to drunk för att ni var så supergulliga och hämta oss mitt i natten! Puss på er båda!