2011-08-28

TACKA VET JAG MYS PÅ HEMMAPLAN...

Klockan 07.00 låg jag och Starsky klarvakna i sängen och trumma med fingrarna på magen. (Hallå pensionärsjävlar, lördagar ska man sova ut på!!!)
"Jaha, darling vad har denna fantastiska dag att erbjuda?"

Innan butikerna slagit upp sina dörrar på Götgatan stod jag och Starsky där och stampa. Bara och inse att butikerna inte öppnar 10 utan 11. Ok vi tar väl en fika i solen så länge.


På en timme hade vi sen tagit oss igenom de butiker vi ville, hittat det vi ville, känna stressen krypa inom oss och börja längta hem. Fan vad folk det är i stan! Pallar inte med det längre. Tacka vet jag lugnet på landet. Ha!
Det är ganska precis ett år sen vi flytta från knivsöder. Poff sa det - vilken lantisar vi blev på en gång!

Till kvällen - hem till Mulligullan min för en riktig myskväll.
Käka korvstroganoff (tjockisen älskar Mias korvstroganoff! Fick med mig en matlåda hem oxå. Mmm....), babbla en massa, gosa med kidsen hennes, svulla dodis, kika FastFive (Hello Paul Walker! Mjau...) och jaga källarspindlar. Har ni stött på en sån nån gång? Shit, vilken bjässe! Får rysningar bara jag tänker på den, iiii! Ingen liten skit man mosat med papper direkt. Sluta med att vi dammsög upp den jäveln. Hua!