2012-03-22

DAGARNA FULLA

Nu ni, har jag blivit morsa på riktigt och ränner runt på en massa olika aktiviteter. Aktiviteter jag varit ganska skeptiska till, måste jag erkänna, men som visa sig vara riktigt kul. Å jag börjar äntligen känna mig bekväm i att vara ute och fara och amma "offentligt".


Måndag: Första besöket på Öppna förskolan. Mötte upp Teddy och lilla "Pennan" och fick oss en liten sångstund (där jag satt som ett fån rakt igenom. Kunde för fan inte en enda sång, typ).

Tisdag: Date med två andra mamsingar. Långpromenad innan en heldagsfika hemma hos en av tjejerna (japp, det är tjejer, jag är tanten i gänget). Skulle här så gärna vilja tillägga - Hej lattemamman! Men nä, jag dricker te.


Onsdag: Lunchdate hemma hos Caroline. Här kände lillpluppan sig hemma. Låg i soffan och jollra, prutta högt, la en krämig brakskit och somna sött på tant Carolines axel.


Idag har jag inga planer alls. Skönt. Blir en promenad i det fina vädret och sen en slapp eftermiddag på baksidan, som igår. Jag ska bara njuta. För i morgon har jag en tid att passa igen, babymassage!