2010-08-17

THANK GOOD FOR VANISH!!!

Efter jobbet i fredags bar det av mot Arboga.
Då det var Medeltidsvecka i stan hade min moster bjudet in till fest i just detta tema. Alltså var det bara att svida om till tidsenliga kläder så snart vi kom fram. Lika snygga blev jag och Starsky som för två år sedan (då va jag blond!) när min morbror fyllde 60 år och det var samma tema.


Det bjöds på kyckling klubba och bira framför roddbåtstävling i ån innan vi fick oss en historisk genomgång av Arboga,
Till middag dukades det upp till lång bord. Här var det inte tal om att äta med kniv och gaffel. Nej, nej... ni vet att gaffel fanns inte . Det var kniv och sked som gällde. Inte helt självklart och äta så kan jag lova... (jag fuska å åt med fingrarna ibland)

Att klä ut sig kan vara kul ibland men inte helt bekvämt i längden. Så runt småtimmarna svida vi om till oss själv igen. Och tur var väl det!


Det bröt nämligen ut nån form av rönnbärskrig mellan mig och min kusin Andreas. Det flög rönnbär kors och tvärs över bordet som sluta med att en hel klase for genom luften och tjonga till mitt rödvinsglas som rann rätt ner i knät.
Rödvin på hela sidan av mina favvo sommar brallor... Oh nooo...

Men icke gråta över spilld "mjölk" int...
Nu för tiden finns Vanish - Thank good!