2010-08-09

VACATION - UPDATE

Semestern är över...
Det känns helt ok! Faktiskt ganska skön och få lite rutin på livet igen. Framför allt när det det gäller intaget. Mycket god mat och dryck har fyllt min mage på helt onormala tider som resulterat i en ballong liknande svullen sak som putar ut där fram.
Men vadå, det hör väl till när det är semester? Right? Å mycket skoj har vi haft!

Vi hade ett par riktigt lugna och sköna dagar i Idre innan mamsen och plastic daddy kom på besök över helgen. Min plastic daddy har redan från början sagt att han aldrig kommer åka från kallt till kallare! Så ett besök under vinter högsäsongen gick inte för sig. Men vad gör det? Idre är mys året runt. Det var jättekul att det kom.

Vädret sprack upp och det blev en sightseeing tur till Idre golfbana och sen vidare till Nipfjället för strapats till topps.









































Otroligt vackert! Vilka vyer... Å så hej på lilla renen... Älskar att de springer runt hus knuten!
Riktigt trevliga dagar med grillat gott till kvällen och mys på verandan framför en bonfire.

Nästa stopp på vår lilla roadtripp blev Leksand och besök hos papsen. Lilla farmor hälsa vi också på. (Tog jättefina bilder på farmor, pappa och mig. Men jag mitt pucko råka radera dessa. Det grämer mig! Suck...)

Papsen hade fixat biljetter till Dalhalla i Rättvik. Så på måndag kväll efter en biltur genom vackra Tällberg bar det av till just Dalhalla för Sven-Ingvars (Ja ja skratta du.. Men det var ett jävla drag kan jag lova! Kom igen katten - Dansband svänger jö!) och huvudsakliga anledningen till att vi var där - The baseballs!


























Vilket jävla drag!!! Mäktigt! Det gick som inte riktigt att sitta still. Grymt!!! De där tyskarna kan lite skit...

I Rättvik var det också Classic Carweek. Hela stan var full med gamla bilar och sköna personligheter. På tisdagen innan vi for hem hängde vi där och kika på cruisingen genom stan med Starskys päron som var där hela veckan med Cadillac Klubben.
Japp, så sköna svärpäron har jag som glider runt i Cadillac!

































Mötte även upp Fisen en snabbis som var där med polare och rumla runt. Sicken puma hon var da! Mjauu...


Sista dagarna på hemmaplan blev bus med Bempis och Jocke.
Grillmys - Filmmys - Båtmys

MYS MYS MYS!