2010-09-21

HJÄRNSLÄPP

Den här flytten har fått min hjärna att gå på högvarv. En stor omställning har skett och med det har frågor kring framtiden ploppat upp. Vad vill jag egentligen?

Den största frågan i det hela är väl egentligen jobb. För tillfället vantrivs jag så in i h...ete på jobbet (och det är lång resväg). Men jag älskar mina kollegor. Vad väger högst? Ett bra jobb eller bra kollegor? Jag kanske kan få båda?

Hur som... Lätt att säga är kanske, sök nytt jobb då! Å visst kan jag göra det. Är lite sugen på att söka till dekoratör av något slag som jag faktiskt är utbildad till. Men ett dilemma i hela grejjen med att söka jobb, jag tror inte på mig själv.

Tron på mig själv är bortblåst och jag känner mig helt värdelös. Talanglös!


Mitt i allt finns drömmar om en liten bebis, bilda familj, skaffa körkort, resa och ha kul. Förstår inte rikigt hur allt ska gå ihop sig?
Framför allt, vart i från ska jag få energin till att ta tag i mina drömmar? Vart finns källan till tron på sig själv?

Allt är ett virrvarr... Mina funderingar gör mig låg och ledsen.
Det värsta är att det också tar udden från vårat nya hus som jag älskar, men som jag nästan glömmer bort att njuta av pga det här.

Vem tryckte på off knappen? Snälla, sätt på ON igen...