2010-09-28

MONICA PÅ HÖRNET

Det har varit en otroligt lugn och skön helg.
Mycket mys i soffan, film och gottigott. Penseln och rollern fick sig också en omgång i hallen som nu till en början ska bli vit.

Men framför allt så har jag fått mitt hår fixat. Efter ha varit otrogen i några år var jag nu åter hos min frisör Monica i min uppväxtort Bro. Hon har klippt mig sedan jag var 10 år och vet precis hur jag vill ha det.
Det kändes otroligt bra att vara tillbaka i hennes frisör stol igen. Har saknat henne och jag blev så nöjd!
(Hur kunde jag ens tro att gräset var grönare på andra sidan. Ska aldrig mer vara otrogen. Shame in me!)















Klipp, färg och sling för en liten sketen summa på runt 1000-lappen! Typ gratis om man jämför med stan. Men totalen för kalaset blev 1500. Ett riktigt drygt Shampoo (Pytteklick, å shit vad det löddrar, grymt!), Balsam och en volym spray mousse med salt-vatten effekt fick följa med hem.

Helnöjd med mitt besök hos Monica på hörnet.