2011-05-14

CURLING!

Jag har curlat! (alltså inte barn. För det har jag inga.) På riktigt!
Det var jag och mina kollegor som under torsdagskvällen drog till Danderyd på detta spektakel.
Inte helt självklart från början att få i väg stenen, sopa eller över huvutaget ta sig fram. Här snackar vi bambi på hal is!


Här har vi mitt glada lag. Vi ser ut som ett gäng muppar i våra hjälmar (ja ni förstår ju, jag och mitt ärthuvud...) Ha! Jag fick dessutom låna nå otroligt stora fula InterSport brallor då jag inte tänkte till och hade sommarpants på mig, dagen till ära. Har man ingen hjärna får man se ut som en freak!

Fantastiskt kul! Länge sen jag skratta så mycket.
Stenar och folk(!) for kors och tvärs över isen. Å satan sån träningsvärk nu!

Men övning ger färdighet, som det heter. Och för min del gick det jäkligt bra. Lite av en talang... ;)
Kanske en ny sport att satsa på? Lite nördig kanske, men här har man minsann inte åldern emot sig. OS 2016 kanske? Ha!