2011-05-02

FÖRENA NYTTA MED NÖJE

Efter att jag hitta tillbaka till mitt glada jag igen blev det en riktigt bra helg. Nå typiskt Valborgsfirande blev det inte. Men däremot en barrunda på cykel i centrala Stockholm (va inte så farligt som det låter). Riktigt kul faktiskt! Det var jag, Starsky och Herr Backlund (som också kom och spred glädje i fjällen ett par dagar) Dessa gossar i kombination gör mig verkligen glad. Precis vad jag behövde!

Kvällen avslutades hemma på Backlunds baksida med grilla och studsmatta (där Backlund för övrigt hoppa så byxorna sprack, ha!)
*Hopp och skutt*


Igår söndag bar det av mot papsen i Leksand. Gottismiddag hos lilla farmor på kvällen med jordgubbar och mjölk till efterrätt. Sommarfeelings!
(även fast det var riktigt isande kallt ute. Vart tog värmen vägen liksom? Såg förbövelen snöflingor i morse! Burrr!)

Lite övningskörning på byvägarna (som pappa så fint kalla det) blev det också. För det var den egentliga anledningen att jag var där.
Jag träffade körskolan i morse för en första lektion!
Oj så nervös, men oj så jävla bra det gick! Läraren var faktiskt riktigt impad då jag endast kört 5-6 gånger innan. De ni!
Nu har jag exakt en månad på mig och köra på egen hand här hemma och plugga, sen bär det av mot 2 veckors intensiv.

NU är ett spinningspass bokat till kvällen med Mulligullan. Ett steg i rätt riktigt för mitt välmående framöver. Hepp!