2008-05-16

To be on Hawaii is to be Hawaii...

Herregud, det här med Jetlag är inte att leka med!
(Resan har varit toppen och jag ska berätta lite mer sen och lägga upp bilder, promise!)

Sen jag kommit hem så har jag antingen varit tokpigg eller helt off! På eller av!
Landade i tisdagskväll runt kl 22.30. Slog upp dörren till lägenheten vid 24-tiden. Innan sängdax ville jag självklart visa alla fina presenter jag köpt till Starsky (Sjukt billigt på hawaii!!) Så inte förän 02.00 kröp jag ner i min efterlängtade säng... ZZZzzZZzz...
Smart som jag var hade jag tagit ledigt dagen efter för att just sova ut och ta det lungt innan vardagslivet satte igång igen.

Men inte d inte... Kl 05.45 slår jag upp mina blå, tittar på klockan och sen på Starsky: "Darling, ska vi käka frulle?" Yrvaket tittar han på mig som jag vore dum i huvet: "Ehhh, ok..."
Hur pigg som helst! Sen låg jag i sängen, titta på tv:n, knappra lite på datorn fram till lucnhtid då jag var duktig och plocka ur resväskorna (Blev tvungen och köpa en resväska till för jag hade shoppat så mycket!) och slängde in lite tvätt.
Full rulle hela dagen fram till kl 15.00 då jag tokdäcka och sov till strax efter 19.00!! Jag och Strasky hade planerat och titta på Hockeyn, käka korv med bröd och mysa framför tv:n... Myset blev lite fördröjt kan man säga...

Även fast jag toksovit i 4 h så hade jag inga problem att somna på kvällen (?!) Hade inte ens någon ångest för att gå till jobbet igen!
Åter igen kl 05.45 vaknar jag galet pigg! Vad är detta??? Så upp hoppa jag ur sängen! Hade dagen innan var och köpt blekmedel till håret för att fräsha till det lite... (Eftersom halva kvällen försvann pga sömn, blev det inte gjort kvällen innan) Så 06.15 satt jag i soffan med blekmedel i håret och åt frukost i lugnan ro... HELT SJUK I HUVUDET!!!

På jobbet var det helt ok under förmiddagen, men sen så börjar tröttheten smyga sig på igen... ZZZzzzZZzz... Men jag tänkte: Nopp, jag ska inte hem och sova... FRYS UT TRÖTT HETEN! Så jag tog mig till skanstull och mötte upp Starsky för lite shoppen. Vi gick sen hem till hans brolla med familj och åt Indiskt och tog ett glas rött. Men det skulle jag inte gjort, snacka om sömnmedel! På bussen hem kunde jag knappt hålla ögonen öppna! Låg på Starskys axel, kände mig typ packad!
Stupa i säng och toksomna... ZZZzzzZZzzz...

Gissa när jag vakna i morse och var pigg? 05.00!!! My loooord!!!
Hur länge ska det här hålla på???