2008-05-27

Jag är så otroligt glad att just ni är mina vänner!



Jag har inte haft så roligt på länge! I lördags kom Mitt lilla socker, hennes sambo och Bempis hem till mig för en girls night only! Mitt lilla socker och hennes sambo hade lämnat Göteborg för en helg i storstaden.

Verkligen en riktig tjejkväll med smink, kläder, dans och sång i hårfönar och locktänger till gamla partyhits från 90-talet. (Som taget ur filmen Kärleksfeber där Cher dansar med Winona Rider till Shoop Shoop song)
Kvällen fortsätter i samma stil med galet kacklande, uppfriskande drycker, schlager och dans i soffan! Vid flera tillfällen skrattar vi så tårarna sprutar åt oss själva och pinsama saker vi varit med om. HELT UNDERBART!



Tiden går fort när man har kul, brukar man ju säga och det gjorde det VERKLIGEN denna gång. Runt midnatt lyckas vi tillslut slita oss och röra oss bort mot Rival. Det stället spelar verkligen bra musik! Dessvärre var det lite folk och vi drar oss vidare. Vi vill ju dansa!! Vi diskuterar vart vi ska ta vägen och kommer fram till Cafét. Mitt lilla socker tittar lite konstigt på oss och frågar:
"Men varför ska vi sätta oss på ett café när det var så kul här?"
Jag, Bempis och lille My titta på varandra och börjar asgarva:
"Men baby, CAFEOPERA!!""
(Inte så lätt när man kommer från Götet) Söt...

En sak har vi brudar kommit fram till på de två gånger vi varit på stan och härjat. NO MORE STOTSTEKAR HAK! Fy fan vad kasst! Jag har hört att det ska var ganska bra musik på Cafét och tänkte därför att det blir ju bra om vi vill slänga våra lurvish... men det va då d sämsta jag hört! Herregud vilken skit, 80-tals baserad house musik!
Vi 4 ladies hade iof kul ändå, men som sagt, NO MORE! Så innan stället stängde smet vi därifrån och ut på gatan där vi möts av en radda limosiner och sist men inte minst: The big HUMMER!
Pratglad som bara Bempis kan vara gastar hon ut: "Schysst bil!!"
Chauffören: "Har ni 1300, så får ni åka med?!"
Bempis: "Nja, då tror jag att jag tar en lägre bil..."
I samma sekund vaknar mitt lilla socker till liv: "Åh, får man ta en bild?"
Innan svaret ens hinner komma ser vi henne ta tag i bilens dörr och häver (med lite hjälp av chauffören) sig upp och börjar posa. Sjukt kul! (Man har ju inte en blogg med namnet villhallonet för inget)



Innan sömn stötte vi på grillen på gatan och fyllde vår kroppar med onödigt fett... MÖMS!

Morgonen efter vaknade vi oförskämt pigga för att kvällen innan somnat runt 04.00. Solen sken och humöret var super! Ut på stan vi gick och fick med förtjusning se att det var loppis i hela Hornstull. Gatorna var fulla med stånd med krimskrams och det kryllade av folk. Starsky och grannen mötte upp och efter att ha gått gata upp och gata ner bestämde vi oss för en pizza i solskenet. En sån härlig dag!

Tack mina sötisar: Bempis, Lilla My och mitt lilla socker, för en underbar helg! Verkligen en helg bevarad i mitt minne på första plats! PÖZZ!!