2010-06-03

VÅRRUSET

Förra året var riktigt kul (även om jag hatar att springa) så jo visst, jag var med i år igen!

Strålande solsken bjöds det på och humöret var på topp.
Det var jag, 6 av mina kollegor och 15000 deltagare. Dagen innan 19000, helt galet! Vad mycket joggingbruttor det finns! Jag är fan imponerad! Å fan vad alla är kittade till tänderna.















Likt förra året tyckte jag det var ruggigt pinsamt när alla värmde upp tillsammans till fjöniga låter innan loppet skulle starta. Men vad fan... är man med i leken, får man leken tåla. Så igår stod jag å veva som ett fån med alla andra. Varm blev jag, det var bra. Å loppet gick riktigt bra (för att vara jag som hatar allt vad jogging heter). Powerwalk och jogg om vartannat blev det. Bra. Bra. Jag fick medalj.


Efteråt blev det picknick i det gröna. En helt fantastisk kväll!
Jag som älskar hotdogs blev helt till mig när jag fick syn på påsen med bollformade korvar - Barnens korvisar! Wawawiiwa! Jag åt så jag sköt ner hälften av deltagarna med bollar som spruta ur öronen.
Körvisar... det var jag bannemäj värd efter 5 kilometer!