2010-10-07

DOFT OCH INSPIRATION

Igår kväll var jag på ljusparty hos svärmor.
En liten skara var vi som samlades för att sniffa ljus över en fika med kladdtårta.
Supermysigt! Vem gillar inte ljus liksom.

Massor med fina väldoftande ljus. Skulle kunna tänka mig köpa det mesta, men det är lite dyrt och sen vill jag spara pengar till annat i huset. Men ett 3-veksljus och två paket av värmeljus (eller teljus, som det så fint heter) med doft av Jordgubb-Rabarber och Lavendel-Vanilj beställde jag.


Annars är det huset och heminredning som snurrar i mitt huvud nu för tiden. Har inhandlat favoriterna av heminrednings tidningar.
De ligger så fint i en hög och väntar på att öppnas. Har inte riktigt haft tid (och jag har ingen sänglampa! Inga läs lampor överhuvudtaget. Det blir liksom lite svårt och läsa då när höstmörkret faller på. Vägrar ha taklampan på. O-MYS!)

Men imorgon bär det av mot Idre och stugan för en avkopplande och lugn helg utan några som helst planer.

I helgen ska jag läsa och inspireras! Lite pilla naveln, ta ett glas rött och kela tänkte jag också klämma in. Bara mulla runt alltså.