2010-10-11

HELLO YOU LOPPIS LOVERS

Har du vägarna förbi Gagnef (där min far är uppväxt om någon vill veta) så stanna för guds skull till vid Tulavippan. Nu menar jag om intresse för loppisar finns. Här snackar vi jätte loppis!


Papsen och lille farmor mötte upp mig och Starsky när vi hade vägarna förbi hem från stugan igår. Det var mys. Vi gick tillsammans loss i röran bland gamla prylar. Hade kunnat gått i timmar, men med en kurrande mage blev det ett snabbesök (denna gång) genom djungeln.

Trots snabbvisit hittades några guldkorn.


Färgglad ishink som jag blev helt förälskad i (Vad jag nu ska med den till?). Gamla socker och margarinlådor som vi tänkte plantera blommor i och ha på tomten (Ja jisses vi har en tomt!). Vi hitta även en sket tuff tavla som jag kommer visa när den väl sitter på plats i hallen.

Jag vill tillbaka till Tulavippan! (och mysa mer med papsen och farmor - saknar!)