2011-03-12

EXTRA STOR KÄRLEK TILL FJÄLLEN

Klockan är 06.45. Det är lördag. Jag kan inte sova.
Jag ser solen leta sig fram över fjällen. Japp, vi är i stugan. Det är kärlek.
Vi har lyckats prickat in en bra helg. Kom upp till ett fantastiskt väder och fick en härlig dag i backen igår. Jag tror minsann kinderna fått sig lite färg. Det gillas!


Jag är så glad att vi är här!
Det var väldigt nära att vi inte kom iväg. Vakna natten till onsdag helt kallsvettig och i ren panik "Jag måste spy!" and so I did... Gah! Lyckades sen sova mig natten igenom, men med väldiga smärtor i magen. I hopp om att kunna jobba ändå försökte jag på morgonen trycka i mig en banan, men HEJ på roffe igen! Och senare kom "The Niagara Falls" från där bak också. Halleluja!

Det värsta gick efter en dag över, men de vidriga smärtorna i magen ville inte ge sig och höll i sig i två dygn! Och som ett brev på posten, mitt i allt, kom ju den förbenade träningsvärken (ja ni vet, jag träna för första gången på forever här om dagen) - ha! Vilket jävla skämt! Jag visste faktiskt inte om jag skulle skratta eller gråta? Det var en influensa-feber-liknande smärta rakt igenom hela kroppen. Aj Aj Aj.

Så ja, jag är oerhört tacksam att vi faktiskt är i fjällen denna helg, även om magen inte riktigt är sitt rätta jag ännu...
Kan en jäger, eller två, bota?