2011-10-25

PÅ STÄNDIG JAKT

Jag är på jakt efter den perfekta clementinen, eller satsumas som det kanske heter nu? De flesta nu är pyttisar, hårda och sura som fan. Kroppen drar ihop sig till nåt krampliknande bara jag tänker på dom, iii....


Men så fann jag den helt gudomliga runda godingen på Willys för över en vecka sen. Såklart tog de slut i ett nafs. Nu har jag varit utan i några dagar. Har inte haft någon ork och ta bilen och köpa nya heller. Suget har varit galet. Jag är beroende. Måsta ha. Ge mig. Nu.

Laddad som fan samla jag igår kväll mina krafter och tog bilen med sikte mot Willys i Bro. Var så exalterad att jag innan sprang in på Karlssons och fynda en ny fruktkorg i turkost för 49. Ni förstår ju så färgglatt & fint det skulle bli med orangea härligheter i. O ja!

Vad händer då da? Tror ni det fanns några satsumas till fröken Fröberg? Nej! Det låg nå sketna mögliga illaluktande saker där som fick mig och vilja lägga en kastspya all over. Förbenat!

Är det för mycket begärt att tjockisen ska få sig en god satsumas? Va? Va? VA?


Jag köpte en Gorby och åkte hem med en nya fruktkorg i turkost (som nu står och gapar tom i köket) under armen.