2010-05-03

VALBORG

Det var ett väldigt velande inför Valborg. Hemma och ta det lugnt (har varit väldigt mycket på senaste, need a break!) eller lite bus på Båtsbacken i Bålsta hos Starskys bror?

När det under dagen var strålande solsken bestämde vi oss iaf för att fira Valborg på Båtsbacken.
Såklart försvann solen, men vad gör det om hundra år? Vi dissa vädret och både grilla och spana brasa ändå. Det var hyffsat varmt iaf.

Klockan åtta när brasan tändes satt vi inomhus, smaska god grillad mat, åt i godan ro och såg spektaklet på håll. Jisses vilka lågor!
Lite senare, mätta och belåtena, gick vi ner till vattnet och till det lilla som var kvar av brasan och kika, i duggregnet. Mys ändå! Det är verkligen fint på Båstbacken.
Det bidde en mycket trevlig kväll och sådär lagom.
Iaf till en början (för min del)...




... innan det (typ sista timmen) gick upp för mig att jag skulle tillbringa natten på en soffa! Det är nån dille jag fått i huvudet på senaste.
Jag får lite lätt nojja då när jag vet att jag inte kommer få en god natts sömn i en skön säng och dessutom ingen sovmorgon i min egen säng! (Har sovit borta för mycket på senaste...)

Av ren panik hinka i mig både det ena och det andra i dryckesväg. Jätte bra idé, just då. Jag duna iaf in som en liten kattunge där i soffan och det var det som var planen. Men dagen därpå - inte så smart! Jag var inte bakis (kanske full fortfarande?), men gaaaad så trött!
(Fröken Fröberg i en nötskal... När ska jag växa upp?)

Vad tror ni jag gjorde hela lördagen mån tro? SOOOOV!