2010-05-24

USCH VAD JAG ÄTER...

Jäklarns vilket busväder det var igår.
På vägen hem från Bålsta låg vi och puttra i 60km/h på motorvägen. Vi såg inte ett skit pga ett skyfall utan dess like. Det blixtra och dundra om vartannat. Läskigt, men ändå mysigt.
Jag älskar sol och värme, men just igår vara jag bara glad att himlen öppna sig. Jag fick sitta hemma i soffan och mysa hela kvällen. Jag tillåter mig inte att göra det riktigt när solen skiner ute.

Innan jag intog soffläge blev det ett kaffe stopp hemma hos familjen Tarby i deras nya hus. Eller ja, nya och nya... De flytta dit i september förra året, men vi har inte fått ihop det tidigare att hälsa på. De hade fått det väldigt fint. Å goda muffins bjöds det på.
Usch vad jag åt igår. En pizza blev det oxå.


Idag har jag varit så trött! Försov mig i morse, ooops! Har haft en väldig hemlängtan hela dagen. Till sängen. Men faktiskt så är det bättre att hitta på nåt när man är så galet trött.
Det blev en date med min fina Anna hemma hos henne på lilla Essingen.


























Vi ville båda äta nått nyttigt. Det blev hälsotallrik med bulgur och sallad. Å så nyttiga vi var. Till en början... Men sen sket det sig. Det åkte fram gosaker som Marabous polka choklad och Annas egen gjorda chokladbollar. En dagens blev också. Ja vad fan, livets goda liksom!
Himlans gott och himlans mys hade vi det. Bra start på veckan!
Men usch vad jag åt, idag med...