2010-05-13

KALAS, VÅRSTÄD & CYKLING

Hänger i Bålsta hemma hos svärpäronen.
Åkte ut igår efter jobbet direkt ner till Båtsbacken för att fira bästa svägerskans 30-årsdag. Det bjöds på Italiensk buffé som var köpt på ett Italienskt hak i mina hoods precis brevid mitt solarium. Måste gå dit. Pastasallad med kyckling, olika salami sorter och goda oster. Det var så gott! Åt såklart på tok för mycket så jag var tvungen och tacka nej till tårtan. Typiskt!



















Igår kom värmen så det blev super kväll tillsammans med Starskys och svägerskans familj. Ett härligt gäng som jag är otroligt glad att vara del av.

Idag har det vårstädats. Vi har kantgrävt, rensat rabatter, brummat runt med skottkärra. Det är bannemej inte det enklaste! Jag fick roligaste uppgiften att ta bort maskrosor på gräsmattan med nån pinne med taggar fram som man stack ner och vred om. Mackapären tog med sig hela grönsaken med rot och sen fanns det en knapp som sköt iväg skiten. Otroligt roligt, tycke jag! Hi hi... Riktigt skojsigt har det varit.











En liten cykeltur blev det också ner till Båtsbacken för att hämta bilen. Har inte cyklat på flera år. Fick låna svärmors mountainbike och gud så kul det var! Fick en riktig adrenalin kick och skratta mig hela vägen til Båtsbacken! Starsky tyckte jag var knäpp, men who cares! Jag hade ju roligt! Måste köpa cykel, nu!