2010-05-04

VILSE I TANTO

Det blev en sån där skön ta-hand-om-mig-själv-fixa-må-bra-dag idag.
Massage på jobbet. "Gratis" shopping på IN & FINN. Besök på solariet. Tvätt, städ & plock. Till sist en powerwalk längst med vattnet från Hornstull i riktning mot skanstull.
En otroligt härlig kvällspromenad. Å det är ju så fint nere vid vattnet. Kan knappt tro det är stan!



Ett återkommande problem när jag ränner runt i dessa hoods är kolonilotterna runt tanto. Jag kan bara inte låte bli och smita in i området när jag hittar en ny väg. De är ju så mys där! Men det slutar alltid på samma sätt. Jag går vilse! Det går vägar hit & dit, upp & ner och det är återvändsgränder.
Jag har ändå rätt bra lokalsinne, men där inne, det är som en jävla labyrint!

Tack och lov hittar jag ju alltid ut på nåt sätt, även om det är på ett helt annat ställe än vad jag tänkt mig och att det tog sin lilla tid... Jag måste, på riktigt, gå i cirklar!
Mycket komisk!