2010-07-01

MÅLNING & SPRUTLACKERING

Bloggen är inte så värst upphetsande just nu. Tyvärr...
Jag och Starsky jobbar på i lägenheten för att få den tipptopp tills imorgon fredag då de ska fotas.

Å fan så vi sliter! Målar, röjjer och städar galet. I värmen. Sauna i lägenheten vill jag lova. Svetten rinner mellan pattarna, sooo fresh!
Gud så mycket skit man har! Å man blir bra less på sig själv att vi inte tagit tag i vissa saker under dessa år. Ni vet, småsaker som att en list saknas och annat som är halvklart här och där, tex vår lilla café hörna jag pratat om tidigare. Så störigt!

En belöning tyckte vi att vi var värde när klockan börja närma sig 22. Sagt och gjort. Det blev uteservering på lokal för ett glas. Som blev två...


Men sen sa det stopp! Det tvärvända inom mig. Jag börja må illa som sjutton och insåg att jag måste kräkas - NU!
Hann med nöd och näppe hem innan toaletten (som jag någon timme tidigare stått och gnuggat skinande ren...) var sprutlackerad. IIiuuu...!
Å mina vänner... att kräkas rödvin, det är ingen höjdare! Fy bubblan asså!

Jag vette fasiken vad som hände? Full var jag då inte. Antingen måste jag ätit nåt konstigt under dagen eller så slog tröttheten & värme en nockout på mig efter alla måsten i lägenheten. I don´t know?
Tack och lov gick det över lika snabbt och jag mår nu bra igen.