2010-11-28

1:A ADVENT

Jag vet inte om det blev nåt jätteparty igår precis, Ha! Visst blev det god mat och ett glas rött. Å "Så mycket bättre" (bästa, bästa!) - så klart! Men sen tok somna jag som en liten kattunge i soffan medan Starsky pilla håret (kurr, kurr). Helt slut!
Hela 12 timmar sov jag i natt. Å så skönt det var!


1:a advent idag! Det firades hemma hos Starskys föräldrar. Vi tog oss en promenad dit. Fint väder idag! Riktigt behagligt till en början, men när vi kom över ett öppet fält, jisses vilka isiga vindar. Brain freeze!
Varm glögg, peppisar och lussebullar satt inte helt fel, om man så säger, när vi kom fram.

Nu är hemmet advents pyntat.
Som jag längtat till denna dag. Älskar skenet från en adventsljusstake eller stjärna. Så M Y S !


Extra mys nu när vi bor i hus också. Som liten, lägenhetsbarn som jag är, tyckte jag alltid att utomhus belysning var så fint i allas trädgårdar runt jul. Idag har jag min egen. Enen på framsidan har fått sig en ljusslinga. Bara det!

Nu ska jag dricka min första julmust. Hepp!