2011-01-09

HOME SWEET HOME

Hur sorgligt det än var att lämna så är det ganska skönt att vara hemma.
Det är som man brukar säga "Borta bra, men hemma bäst". Det slår aldrig fel faktiskt.


Hann knappt komma hem innan det plinga på dörren och Starskys bror med familj stod med fondue (stavas det så?) grytan i högsta hugg. En stund senare dök familjen Nilsson upp också. (Jo men alla har familj nu...)
Alltså fondue, hur gott får det vara? Verkligen en perfekt dinner, tycker jag. Det blir annars lätt att man står (för) länge och lagar till världens middag och hepp så har man ätit upp, bara sådär.
Fondue, det tar lite tid, det gillas! Å oj så mumma! Å oj så trevligt det var. Verkligen ett skönt gäng.

Plötsligt skulle alla dra hem och Fredde, Starskys bror, skulle ut och pimpla. Jo, ni läste rätt. Just då tyckte jag det lät helt jävla bananas och lite läskigt. Vadå, pimpla lake mitt i natta liksom, det gås ju int... Men nu ångrar jag att jag inte följde med. Live a little, känner jag bara nu. Jag är ju bara *pip*pip*pip* år...
Här sitter jag med ett glas rött i hand, all alone... Å hur kul är det liksom? Fuck!