2011-01-11

STUGAN

Det här mörkret börjar trötta ut mig. Mörkt när jag går hemifrån. Mörkt när jag kommer hem. Hur ingen lust med så mycket annat än att lägga mig i soffan under filt och glo på TV. Jag saknat ljuset! Ser så otroligt mycket fram emot vår och sommar. Extra mycket nu när vi bor i hus också. Vi har en tomt som väntar på att få sig en invigning med grilla 24/7 jö.

Ett ljus i mörkret är ändå vetskapen att vi kan åka till fjällen och stugan när vi vill.
Det nästan två år sedan vi köpte den nu. Vi köpte den på våren. Så vår sommar semester gick till att renovera. Stugan såg ut som en bastu, gulnad furu precis överallt! Big no no! Nu är det andra bullar.



























Kärlek! När vi var uppe sist slog det mig, när jag stod och diska, att fasiken det här är min och Starskys stuga. Vi äger en stuga! Det är ju helt fantastiskt! Det är lätta att glömma bort vilken lyx det egentligen är. Vår älskade stuga...