2010-01-17

FIKA & BIO

Såg Snabba Cash igår!


Eftermiddags date och kärt återseende med Friisan och Teddy cool. Mysfika och bio.
Biljetter lyckades vi få på Skandia bion på Drottninggatan där det fanns flest platser kvar. Har aldrig varit där tidigare. När jag bokade bion såg jag Sergelbion framför mig så rad 3 kan inte vara sååå farligt... men jisses! På den här biografen satt man verkligen precis under skärmen.
Både jag och Starsky kände oss nästan åksjuka och blev illamående (kan ha varit allt popcorn jag tryckte i mig mig) i början. Som tur var gick det över.
Biografen var verkligen superfin, gammal och teaterlik, men väldig klaostrofobisk! Sköna stolar med mjukt nackstöd... Nä, nä... stolarna var av tyg med träram! Träsmak, yes!
Filmen var bra. Kanske inte så wawawiiiwa som alla skriver och säger, men absolut en grym film! Boken är mycket bättre än filmen, om vi säger så!

Resten av kvällen - Slapp i soffan med hemmagjord pizza och Stjärnorna på Slottet (Jag vet... pensionärsvarning, men...) Kjell Bergqvist - vilkan man - KUNG! Så jävla skön!