2010-01-22

PINK IT IS

Jag erkänner, jag är en slarvmaja. MEN jag har en pedantisk sida också. Faktiskt! Den har jag ärvt av min far som lätt skulle vinna SM guld i Sveriges pedantaste man (om en sån tävling fanns)
Den här pedantiska sidan infinner sig väldigt sällan hemma, men alltid på jobbet. Här är det ordning och reda. Inte en sak ligger på fel plats. Jag fixar inte stök. Papperhögar går tok bort! Blir stressad av det...

För att ha lite ordning på mobil, lypsyl och annat småkraffs har jag en gammal choklad plåtask i form av ett hjärta på mitt skrivbord som jag lägger dessa saker i.
Idag insåg jag något nytt när jag titta ner i min hjärtformade plåtask - Jag gillar ROSA... Tydligen!


Ipod med Rosa strumpa... Rosa lypsyl... Rosa Post-it lappar... Rosa gummisnoddar... Rosa platspåseklämma... Rosa armband... Allt är mitt!