2010-04-12

JAG SVÄVAR PÅ ROSA MOLN!

Jag och min darling har haft en helt fantastisk helg till fjälls!

Blåkupa, strålande solsken och helt perfekt vårslaskiga backar.
Vi var under lördagen till Fjätervålen som ligger 2 mil från Idre. Starsky och grannarna var där en dag under påskhelgen när jag busa med Bempis i Idre. Dom var då helt lyriska. Jag kan inte annat än att hålla med. Fjätervålen var verkligen grymt! Känns som att vara i alperna. Magiskt!











































När vi på eftermiddagen kom tillbaka till stugan var det 22 grader i solen! Gissa om jag slängde mig i en solstol och lapa sol hela eftermiddagen. Mmm... Toknjöt är bara förnamnet!
På PW´s uteservering satt vi sen senare med varsin kall öl och såg solen gå ner bakom tallar och berg innan vi gick hem, bylsa på oss en massa varma kläder, tände en bonfire och avsluta en helt fantastisk dag i en varsin solstol med en grogga jävel i hand och snacka livet. Strax efter 22.00 sov vi (pensionärsparet) sött på loftet...
Vakna söndag morgon till solens strålar och ett leende på läpparna. Ny dag i backen!

Solenergi och lyckorus! Snart kommer Ronja Rövardotters vårskrik!