2010-04-20

NIKOLA PÅ NALEN

Vilken måndagskväll det blev!

Trött och sliten satt jag igår på jobbet och toklängta hem till sängen. Men så ringer Friisan som alltid har huvet på topp. "Det är Nikola Sarcevic (Sångaren i Millencolin, för er som undrar) på Nalen ikväll, ska ni med eller?"

Var lite tveksam först. Måndag, skettrött och nästan pank. Men vad fan, man lever bara en gång! Älskar skivan Lock-Sport-Krock som gick på repeat i mina lurar förut. Så att missa Nikola på Nalen kände inte alls bra.
Klart jag och Starsky skulle följa med! Å jävlar vad glad jag är att vi gjorde det!

Kvällen var magisk!
De nya låtarna på svenska med fattiglapparna var helt ok. Har inte hunnit lyssnat in mig på dessa, men absolut bra! Men jag måste säga att spelningen gick till en helt annan nivå när låtar som Lovetrap, My aim is you & Lock Sport Krock spelades. Jag var som paralyserad under vissa låtar.





Nikola är grym! Det var sån känsla bakom allt och extra intimt blev det i en liten lokal som Nalen. Mer personligt på nåt vis... Helt lyrisk efteråt!



















Det var jag & Starsky, Friisan & Teddy, Emma & DJ. Länge sedan vi sågs allihop så det var extra skoj!

Nu ekar plånboken tomt... Men det var det lätt värt!