2009-07-02

BED TIME STORIES

När jag och Starsky flytta ihop dela vi länge på ett litet täcke i vår säng. Två täcken var helt uteslutet, enligt honom! Det var som om förhållandet redan gått i graven, ingen kärlek längre, som pensionärer. Det var många förklaringar till varför tvådelat täcke inte var bra.

Efter ett tag var inte det här lika roligt längre när han upptäcker att jag på nätterna håvar in täcket likt en hamster, lägger mig på sidan och låser fast det mellan ben och i armar. Starsky fryser. Dessutom ligger jag och putar med rumpan och trycker upp han mot väggen.
Vi köper då ett dubbeltäcke. Ja! Vilken bra idé, tycker både jag och Starsky.

Men Starsky har nu märkt att storleken inte har någon betydelse. Jag rycker fortfarande åt mig täcket på samma sätt och rullar in mig som en kåldolme.
Har ingen aning om varför jag alltid gör såhär, men av någon anledning vill jag alltid ha täcket mellan benen.
Som jag sa så fint till någon jag berätta om mitt natt beteende för "Jag vill alltid ha något mellan benen när jag ligger..."
Jaha Anna, vem vill inte det?

Anyway... Igår när jag och Starsky var på IKEA för att inhandla säng till stugan i Idre kom köpet... TVÅ SMÅ PÅSLAKAN! I sommar ska jag och Starsky separera! Är vårat förhållande påväg och dö ut nu? Snyft...