2009-07-05

IDRE WEEKEND

Jag och Starsky har haft en helt underbart mysig helg i Idre. Trots att vi målat och stått i har vi båda känt ett lugn i hela kroppen, harmoni... Jag har svävat på små moln hela helgen. Som nykär på nåt vis...

På lördagsmorgonen vakna vi tidigt, men låg länge och bara mös på vårat lilla loft innan vi åt en riktig brakfrukost. Några målarhandtag sen bar det iväg på en liten utflykt mot Nipfjället. Ett naturreservat med en helt otrolig natur!


Vi rullar sakta fram i bilen och är helt tagna av den vackra miljön. Vägen sluttar nedför (tror vi) när vi stöter på denna skylt som lyder. Stanna bilen, frikoppla, rulla.


Vi lyder och låter bilen rulla. Tror ni inte bilen rullar bakåt! Vi är helt bomsäkra på att vägen rullar nedför, men icke. Mysko...
Längre uppå fjället stöter Starsky på sin förlorade lillebror som stod och vakta. Viss likhet, eller hur?


Annars har vi bara tagit det lugnt. Grillat god mat, tagt nån öl eller ett glas rosé i solen och tittat på film. Njuta av maten ute i det fria till kvällningen var bara och glömma. Idre fjäll var invaderat av små sketna knott.

Det här stugköpet är det bästa jag gjort på länge! Jag kommer trivas som fisken i vattnet. Och det är inte bara under vinterhalvåret. Det kommer gå många turer till Idrefjäll året runt, känner jag. Har hela helgen känt mig fri som en fågel...
Jag har hittat min fristad. Om en vecka åker vi upp igen och stannar på obestämd tid. Det är dags för semester. Längtar!