2009-07-14

MITT DALARNA

Herregud, dagarna springer iväg här på fjälls! Två dagar har redan gått på semestern. Eller... semester och semester var väl och ta i. Det har varit arbete från morgon till kväll. Starsky är snickeriansvarig och jag står för penseldrag på lister, dörrar och väggar.


Fint kommer det bli. Ska lägga upp lite för och efter bilder så småningom.

Resan upp gick bra även om vi hade ett lass utan dess like i Starskys firma skepp. Hade vi i efterhand kommit på att en skift nyckel glömts så hade det varit kört med plats. Tung last var det.
Vi åkte igenom sol, dugg och regnskurar på vägen upp och så har vädret sedan fortsatt här uppe. Helt ok ändå med tanke på att vi har endel och fixa med i vår lilla stuga. Denna vecka är ägnad till detta. Sen blir det två veckor med sol och bad förhoppningsvis om vädret blir bättre.


Jag gillar resan upp hit. Visst det är längre än till Sälen, men en mycket skönare och finare väg. Jag gillar att det är små riktmål. Från Stockholm är det Uppsala, Gävle (Men vad är det det där Dragongate för nåt? Blir nästan lite rädd...)...


...Falun (min födelseort), Rättvik, Mora, Älvdalen, Särna och sen vårat kära Idre. Jag älskar Dalarna! Vackert, vackert! Köpte ett par jättefina muggar med dalahästar på igår. Me like!


Just nu spöregnar det ute. Det gör inte så mycket. Vi är hyffsat klara med våra göromål idag. Det är bara mysigt just nu. Sitter här med ett glas rött i handen i mina slit och släng kläder. Herre jävlar vad jag ser ut föresten! Vågar knappt se mig själv i spegel. (Därav ingen bild på mig!) Som en prickig korv av all färg, slipdamm och sjavig (stavas det så?) som fan, men det hör till...

Ska försöka vara lite mer up date på bloggen. Men... som sagt, dagarna springer iväg! Tankarna finns här, men ja ni förstår nog. Just nu har vi inte en möbel i stugen förutom soffan. Sitter på golvet med träsmak i röven och tok ont i ryggen. Men det är det värt! Blir ju så glad när jag ser att det faktiskt finns lite läsare där ute.
Puss på just däj som är här idag!

Föresten!

Renar, vi har ju renar! Reinders... Ååå jag blir så lycklig av hela omgivningen här! Jag har hittat mitt mecka!