2009-07-16

I NEED A BREAK!

Första dagen var vi på alerten och taggade som sjutton. Dag två jobba vi i uppförsbacke. Även om mycket blev gjort så såg det ut som inget hände. Dag 3 börja vi äntligen se resultat och hoppet kom tillbaka. Men så kom vi på den briljanta idén att idag börja lasera taket i vitt. Vi tänkte egentligen vänta och ta det vid ett senare skede, men fasiken, det är lika bra och köra på och få det gjort innan vi lägger golv. Men herre jävlar vilket evighetsarbete! Det känns som vi åter igen står nere vid Mont Everest fotände och ska klättra upp för det! Vilket jobb!


Shit, nu är jag bra less!
Själv har jag som målar ansvarig i 4 dagar nu stått med penseln i högsta högg och målat upp, ner, upp och ner... Det är väggar, panel, lister och annat smått och gott. Känner mig som karate kid. Wax on, wax off... 12 timmars pass everyday. Det tar aldrig slut! Har bara lust och dunka huvudet i väggen och sen likt en snorunge ställa mig och böla galet i ett hörn. Buuuääää!!!!

Nä usch nu låter jag riktigt neggo, men jag är bara så trött just nu... (Vad hände med en skön sommarsemester?) Men, men det är bara och gilla läget. Det blir fint när det blir klart! Nångång...

Mycket skitmat blir det. Har liksom inte riktigt tid och brassa igång smarr käk. Vi börjar nu redan efter 3 dagar bli tjenis med pizzabagarn här i Idre. Går ju att diskutera om det är bra eller dåligt. Men det är kul och lära känna lite folk inför vintersäsongen.



Nä ikväll blir det nog till att ta sig ett glas rött framför TV:n och somna in... ZZzzzZzzz... Så mycket mer kvällsnöje än så blir det inte här i fjälls.