2009-09-19

En (god)morgon i AnnaVirrPanna anda...

Klockan ringer 06.45. Upp och hoppa!
Fixar frukost att ta med till jobbet, snabbduschar, sminkar, fixar frippen och jag klär mig. Stress, stress... Starsky ska till Bålsta så jag får skjuts till jobbet. SKÖNT!

Påväg till bilen känner jag hur magen börjar kurra och jag ser min smarriga macka med philadelphia, ruccola, skinka och paprika framför mig + gårdagens middag till lunch. Mmm... Mums...mmm...mä! Inser snabbt att jag är tomhänt? WTF! Jag har glömt maten hemma!
Tankarna börjar snurra... Ok, jag köper ny på Shell, men nä, jag har fan inte råd eller det känns bara helt onödigt när jag faktiskt har!
Ja, ja, nå väl... Bara att vända hem igen och trippa (inte så lätt) upp för trappen och ner till bilen igen. SVETTIG! Det var den morgon piffen...

Kommer till jobbet. Pussar Starsky Hejdå, tackar för skjutsen och börjar gräva i fickorna. Vart fasiken är buss kortet nu då med passér kortet till jobbet???
Men ååååhhh! WTF! Hemma! Trött jag bliiiir!
Som tur var har min kollega redan kommit och jag kommer in. Skrattar och berätta om mig själv, snurresprätt, vilken morgon, inte alla hästar hemma idag, hö hö hö...


Känner åter igen hur hungern gör sig påmind av en kurrande mage och känner mig ivrig att ta fram min goda mack... WTF!!! Det är inte sant! Jag har glömt maten i bilen! Jahopp...
"Hej darligen, du.... skulle du vilja vända och komma med min mat...Please..." Blink*Blink*Blink...

Jo men solen skiner, jag är glad och jag har skrattat mig igenom hela morgonen trots suck och stön. Känner att det här kommer bli en alldeles, alldeles underbar dag!
(Undra bara hur jag ska ta mig hem utan busskort och med knappt en slant på fickan?)