2009-09-05

Fjällpromenad

Det blev en tung och lång resa upp till Idre igår. Vindrutetorkarna gick i princip på full fräs hela vägen upp då regnet smattra konstant mot firmskeppet. Dessutom var det vägarbeten lite här och var som styrde oss till omvägar vi aldrig tidigare åkt på. Inge kul alls. Men nu är vi här!

Vakna tidigt i morse. Kunde inte alls sova. Låg i sängen och vred och vände med en igentäpp näsa. Jag som ville ha sovmorgon. Attans. Fick nästan lite panik av jag inte kunde andas. Jag måste ut!
Sagt och gjort och helt plötsligt gick jag på en liten grusväg med mössen nerdragen över öronen (Härliga 7 grader i Idre) och sög i mig den friska fjälluften. Det var jag, skogen och alla fjällstugor. Ååå så skönt det var!



Nu har vi precis slängt i oss en brakfrukost och ska snart bege oss till bygghandeln.
Den här helgen är Marinella och 76:an Backlund uppe också så ikväll ska vi ställa till med en kräftskiva.

PÖZZ så länge!