2009-10-04

HEJ MITT VINTERLAND!

Hemma igen i ett grått, trist och tråkigt Stockholm. Känner mig helt tom. Vilket antiklimax!


I morse när jag vakna och titta ut genom lilla fönstret på loftet blir jag helt bländad. Det har snöat precis hela natten och det faller fortfarande stora tomteflingor från skyn. Det är vitt. Det är snö överallt! Hej mitt vinterland!
Blev otroligt ledsen i ögat över att behöva åka hem från nåt så otroligt vackert.

På vägen hem stanna vi till i Rättvik. Det har varit Rättviks marknad denna helg. Jag som är löjligt förtjust i marknader ville verkligen inte missa det. Papsen (som har utnämnt sig själv till kungen av Rättvik och Leksand med rätt att parkera vart han vill) kom och guida oss och hitta, som utlovat, en perfekt parkering inte långt ifrån folkvimlet. Vi sicksacka oss igenom området, åt varmkörv och gjorde några småfynd.


Jag hitta bla en söt liten necessär att ha vardagssminket i med ett fint budskap på.

Innan hemresa blev det mat hemma hos söta lilla farmor i Leksand.