2009-10-17

OOooops!

Tvättat idag. Har inte ännu i mitt 32 åriga liv lyckats missfärga en tvätt. Men...


Den här rosa lilla rackarn trilla ur tvättmaskinen när jag öppnade luckan precis. Hjärt attack! Kände hur jag fick hjärklappning och det blossa till i ansiktet av ilska.
RUMPA! Säg... inte... att... alla... vita... kläder... är... ljusrosa!!! NÄJ NÄJ NÄJ!
Slänger mig på alla fyra och sliter ut alla kläder på golvet av förtvivlan...
Men ett leende tar ganska snabbt över mitt ansikte och en skön lättnad sprider sig i kroppen.
Kläderna är fortfarande vita!

Jag har nog inte på länge känt en så otrolig lycka! Jag har inte färgat alla kläder rosa! Inte tänkte jag så långt i min förtvivlan att just den här rosa lillstrumpan faktiskt varit med ett tag och har ett par år på nacken. Den färgar inte längre...

Jag har därmed inte ännu i mina 32 år lyckats missfärga kläder. Det är väl ändå en ganska bra prestation, eller?