2008-03-17

I LOVE SÄLEN DEN HÄR ÅRSTIDEN!

Har så ont i kroppen! Känns som någon slagit mig gul och blå, men nä... jag har träningsvärk! Hur sjukt otränad får man vara??? Har inte varit speciellt överaktiv i Sälen i helgen heller?

Imorgon skulle jag ha fått massage här på jobbet. Sprang tok fort ner till massören i morse och fråga om han hade någon ledig tid idag och det hade han, nice! Så nu har jag precis kommit tillbaka efter en halvtimmes underbar massage. Iof gjorde det jävligt ont!

Helgen i sälen har varit super, som vanligt... Onkel teddy och hans madam hämtade oss kl 17.30 från Starskys päron i Bålsta.
Vi hinner knappt sätta oss i bilden förän Onkel Teddy sätter stereon på högsta volym med Markolios "Vi drar till fjällen" Ha ha... Redan där va stämningen på topp!

På vägen upp stanna vi, som alltid, på Lappens Vägkrog i Hedemora. Maten är super och portionerna stora så det räcker till en riktigt lastbils chaufför. Rekomenderas!

När vi kom upp blev det bestämt att gå på Hc istället för mys på Lodgen. Kvällen var kul, men jag e fan lite less på stället. Lite mycket småkids som springer där nu... Fast å andra sidan kanske det är jag som vuxit i från det där också...
Den stor underhållningen under kvällen var att titta på alla 20-årig brats som tror att de äger stället. Vad är det med dessa människor som tror att de är bättre än någon annan?

Starsky stötte på 2 små brats lirare på toaletten som var tokladdade. Den ena killen titta på Starsky och frågar:
"Bor du här eller?"
Starsky: "Nä, men vi hänger en hel del här...."
Den andra killer: "Vad ska man göra för att få sig ett knull här?"
Där står Starky med mössa, baggy jeans och helt "ovårdad" (jämfört med dem) och de frågor honom om hans synpunkt! Starre lite smått chockad svara bara:
"Va bara dig själv och och chilla lite så kanske det löser sig..."
De två killarna tittar på varandra helt frågande, typ... "Räcker d?"

Dagen efter vakna vi lite små sega. Solen strålade för fullt ute så snabbt hoppa vi i skid/snowboard kläderna och gav oss iväg!
Starsky har tjatat som en tok på mig att jag måste skaffa hjälm! Måste erkänna att jag har tyckt det varit töntigt, men ok... Jag gav upp! Så jag fick en jättefin hjälm av Starsky (Han fick betala för jag ville inte lägga pengar på en hjälm när det finns så mycket annat man kan köpa för 1000 spänn!) Tack darling!
Ett erkännade till är att jag kände mig faktiskt jävligt snygg i den! ;)

Efter några åk satte vi oss i backen och grilla körv och drack lite bärs. I LOVE SÄLEN DEN HÄR ÅRSTIDEN!
Vi åkte sedan vidare och satte oss på Lodgen för lite mer härlig dryck... Där satt självaste Carola och drack champagne! Borde inte hon var på finalen i Globen?

Kvällen blev såklart fullspäckad med Schlager! Mina favoriter var BWO, men Charlotte var helt ok! Det blev en trevlig kväll med tacos,bärs och drinkar och så klart Lodgen (Vårat andra hem i sälen)

Det var åter igen ett segt par som vaknade dagen efter. Man ska fan inte dricka alkohol när man ska åka bräda en hel dag! Jag var iof inte bakis, men kroppen har ju inga krafter kvar...!! Det får bli lite lugnare till Påsk... Fast känner jag mig själv så blir det inte så... Hmmm... Problemet med mig är jag ska dricka precis lika mycket som Starsky! Tar han en till öl så ska jag också ha! Jag dricker som en karl!! Ett litet krux i det hela är att han väger typ 30 kg mer än mig så det går ju ganska lätt att räkna ut att lilla jag blir lite rundare under fötterna än min karl!! He he... Hmmm... Nå väl, nån gång ska väl jag också lära mig och dricka med måtta...

Söndagen blev också en helt underbar dag med sol och glädje även om jag var trött som en kattunge... Vi åkte hela dagen och tog sedan vårat pick och pack och for hem... Hem för att samla ny krafter till på torsdag då vi åker upp igen... LÄNGTAR!