2008-03-26

Lite smått och gott från Påsk...

Vi hade en underbar, solig och sjukt kall påsk helg i sälen.
Som jag skrev tidigare så blev det ingen lugn kväll (som jag sagt till mig själv) då vi kom upp...
Jag var så sjukt trött och arg på mig själv dagen efter att jag inte alls hade någon ork eller vilja att åka bräda. Vadå dålig karaktär, jag?
Jag stannade hemma på förmiddagen den dagen för att sen åka vidare till den stora Afterskin i Tandådalen som alltid faller in på långfredagen. Sjukt mycket folk och god stämning! Där började det ordna upp sig igen efter ett par öl och man var tipp topp igen. Vädret var helt ok, men det var sjukt kallt. Man fick helt enkelt gunga i takt till musiken för att hålla sig varm och ta någon kram av någon titt som tätt.

Vi är ett stort gäng på husvagnscampingen och det innebär väldigt många olika viljor. Så den kvällen kilade jag och Starksy över till hans päron där det bjöds på crepes och stänkare. Himla trevlig kväll!
Den natten vakna jag och Strasky av att det var isande kallt i husvagnen! Självklart tror man det värsta: "Husvagnen är paj!!" Hur kylig, arg och galet putt man än va så var det inte mycket att göra åt saken då... Som tur var sov vi i sovsäckar som tål lite kyla. Så det var bara att bita ihop och dra igen sovsäcken så bara näsan och mun syntes. På morgonen fick vi veta av en granne att någon jävla fas gått så varannan husvagn på vår länga var utan värme den natten. Tur i oturen kan man säga...

Påskdagen började med en skollande het dusch innan vi gav oss ut i backen för några åk innan vi till slut hamnade på toppstugan i Gustavsbacken för en paus. Där stötte vi på Bålstas Bill och Bull (två boys som ALLTID är packade innan någon annan tagit första ölen) som suttit där sen kl. 11.00 när baren öppnade! "Bill" hade hånglat med någon dam kvällen innan på HC, som nu stod och sålde Minttu på toppstugan. Så varje gång han skulle gå på toa så kände han sig tvungen och köpa en minttu eller fler (egentligen ett svepskäl för att få dricka lite till... Ha ha...) Knas! Det här killarna skulle man kunna sitta och lyssna på en hel dag, vilka storys!!
På afterskin dagen innan hade "Bill" blivit bestulet på en kompis lånade skidor så han tänkte att: "Äh vad fan, jag snor tillbaka ett par" Tänkte dock inte på längden, utan kom hem med ett par 1.40 skidor!! (Typ, 30-40 cm för korta!!)

Tidigare år har vi alltid haft påsklunch på campingen på påskdagen. Sjukt rolig tillställning där vi smäller upp ett jättelångbord.
Det är knytis, så vem som helst får slå sig ner och njuta av det goda. Där brukat vi sen sitta till solen går ner och bara äta gott, ta några snaps och fira goda vänners lag.
I år sken solen men dessvärre var det inga värmade strålar när det var ca 10 minusgrader ute så det blev inget med det, trist! Så istället bokade vi bord på Majkens för lite pizza. Ingen påskmat direkt, men pizza går alltid ner!
Den kvällen tokslockna både jag och Strasky klockan 23.00... Helt slut efter helgens bravader...

Söndagen och måndagen gick i lugnets tecken. Det var skönt...
Påsken är en ganska intensiv helg. Man är hela tiden med där det händer och allt blir ju så mycket trevligare med en öl i handen... (Såklart!)
För mig så påverkas åkningen då... Visst har vi åkt en hel del, men man har inte den där WOW WOW-känslan att: FAN vad kul det är!
Så de sista dagarna tog vi vara på åkningen och jag fick tillbaka åkglädjen igen!

En sak har jag lärt mig denna helg... Alkohol och sport hör inte ihop! Men vad fan... Man måste ju ha lite kul också...! =)