2008-03-11

Sällskap!

Igår hade vi mamsen och plastic daddy på besök.
De skulle kolla på en lägenhet på vår gata! Kul att ha mamsen så nära! (Om det nu blir så) Har faktiskt saknat henne mycket sen vi flyttade in till stan. Det blir liksom inte att man åker ut till Kingsfiels en veckodag. Speciellt inte när jag, ANNA 30 ÅR, (eller ok, jag är 31!) inte har något körkort! Orkar bara inte sitta på det det där satans pendeltåget, som jämt och ständig är försenat + att jag gjort det alldeles för mycket när jag bodde i Bålsta. Trött på d nu!

Eftersom jag inte hade så mycket för mig så sprang jag ner på gatan och möte upp dem för en titt på lägenheten. Det var en supermysig 2:a med underbar utsikt ut över västerbron! Jag tycker absolut att de ska ta och buda på den!
För mig skulle det absolut inte spela någon roll att de bor så nära... Snarare tvärt om... Mys och bara kunna spring upp till dem när man inte har något för sig...

Känner mig ganska sällskapssjuk nu när jag inte har tissarna längre... Hmmm... Det var därför jag, snabbt som sjutton, bjöd in dem på middag när jag hörde att de skulle in till stan!
På onsdag har vi även bjudit in Starskys bror med familj på pizzakväll!
Full rulle hela tiden för att slippa tänka på att man är ledsen...

Faktiskt så börjar jag se mer & mer fördelar med att inte katterna bor kvar...
Det öppnar lite mer möjligheter när det gäller det mesta, men framför allt så slipper jag mitt ständigt dåliga samvete om vi skulle åka bort...
Även om jag hade ordnat med kattvakt så hade jag ändå skuld över att jag inte var hemma med dem... Vilket gjorde att jag nästa aldrig var riktigt glad eller såg fram emot resor... Nu kan jag resa bort och göra roliga saker med gott samvete!

Det sjuka är att nu får jag dåligt samvete för att jag helt plötsligt ser fördelar...! ÅÅåå blir galen på mig själv! Jag går fan ständig runt med dåligt samvete!