2008-03-10

Tomt...

Det blev en tung helg...
Runt 18.30 gled vi in på parkeringen till Zumo och Cocoz nya ägare. Deras nya hem visade sig vara en jättevilla med en super stor äng till höger.
Jag blev så glad för deras skulle, men samtidigt så otroligt ledsen för nu var det HEJ DÅ... Jag kunde bara inte hålla tillbaka tårarna även fast jag sagt till mig själv att göra det! Men, men...
De nya ägarna verkade vara jättegulliga och hade massor med frågor. Vilket gjorde att jag fick ett mycket positiv intryck av dem...
Känns verkligen som jag lämnat mina "bäbisar" i goda händer...

Efter att vi lämnat tissarna åkte vi hem till min moster och morbror i Grythyttan.
Min moster har precis skaffat sig en liten Yorkshire terrier. Gissa om det hjälpe mig genom en sorgsen kväll... Fy bubblan vad söööt! Han var inte större än min fot!
Vi mös med lille vovven hela kvällen och gjorde hemmagjord pizza och drack vin. Kl 22.30 stupa vi i säng, helt slut efter en tung dag!

Fick vi sova nåt då? NEJ! Min kära morbror snarkar som jag vet inte vad?! Det lät som den värsta åska man kan tänka sig! Hur sjutton kan min moster sova när jag och Starsky hörde han till vårat rum??? Stackars lilla vovven!
Blev inte mycket sömn för lilla mig och Starky den natten... (Dessutom delade vi på en 90-säng!)

Min morbror för övrigt är verkligen en rolig filur. Han älskar mat! Äter han något riktigt GOTT så sätter han ihop tummen och pekfingret och uttrycker sin belåtern het med ett: "Mmmm..."
Vissa gånger börjar han till och med gråta... =)

Dagen därpå år vi frukost, kela lite med lille vovven och gav oss sen iväg hemåt...
Det var en deppig resa... Men ännu värre skulle det bli... Fy vad jobbigt det var att komma hem! Det var så tyst så jag var tvungen och be Starksy sätta på TV:n...
Hur mycket jag än försökte att tänka positivt så var det lite svårt precis när vi kom hem... TÅRAR TÅRAR TÅRAR!

Jag vet att man inte ska ta till alkolhol för att döva sin sorg, men det var precis vad jag och Starksy gjorde. Så vår städning (Röjja katthår-kväll) blev otroligt mycket roligare med ett glas rött i handen!