2008-03-04

Man ska ha husvagn...!

I fredags bar det av till sälen. Klockan 15.30 hämtade Starsky mig och vi åkte vidare till Bålsta där Teddy to drunk och hans madam väntade. Så kul att de också har husvagn i sälen i år!
5 timmar senare var vi i vinter härliga sälen... Så sjukt ändå att man bara åker några timmar så hamnar man mitt i ett vinterlandskap! UNDERBART!
Snabbt slänge vi in prylarna i husvagnen och sprang direkt upp till Lodgen för en första öl. Så otroligt mysigt där! Nästan alpkänsla med soffar och fotöljer i olika mönster och matrial. Träpallar och bord och en massa uppstoppade djur (iof jävligt obehagligt) men ändå sån myspysig känsla och sitta med en filt virad runt sig framför brasan med en Heiniken i handen.

Under natten hade det snöat så det var otroligt bra i backarna! Har varit riktig bra i år! Jag kan ju erkänna att jag är fröken kräsen i sälen, he he... Jag brukar säga att jag kläcks till våran då det blivit lite mjukare i backarna, men i år har jag åkt hur mycket som helst... Jättekul att åka med Teddy to drunk och hans madam. De är så troligt positiva och de gör att man blir lika laddad själv. De som skulle var något negativt är väl att Teddy skiter så jävla illa och hela tiden!! Sitter man i liften så kommer det alltid en äggis av den värsta variant smygandes... Fast man kan inte annat än att skratta.... Han e verkligen sig själv!

På lördag kvällen hade vi boka bord på Lammet & Grisen. Vi var ett gäng på 12 personen som satte oss vrålhungriga vid bordet. Kan verkligen rekommendera det här stället! Det är buffé med lammkött, fläskfilé och oxfile med tillbehör så det råcker och blir över. Till det tog jag å Starsky ett öl provar paket med 3 olika ölsorter som passar till valda kötträtter. Men lite sjuk att man ska hinna drick en öl till varje rätt! För det första är man ju proppmätt på maten och vad blir man inte av öl??? Jag orka inte ens sista kötträtten... (För jag valde ju ölen framför maten.... HA HA...)



På söndagen blev det åter igen en kanon dag i backen... Vi åkte fram till 14.00 och slänge sen i oss en bit mat innan vi hoppade in i bilen för att åka hemåt. Kände redan då att träningsvärken i benen började krypa sig på mig... SJUK träningsvärk på måndagen! Jag e ju så troligt vältränad,,, NOOOOT!!!

Vi åker nog till Sälen igen om två veckor... OJ SÅ SKOJ!