2008-04-16

Seg vecka....

Har på jobbet den här veckan suttit och lärt upp en ny tjej allt jag kan! ; ) Inte riktigt kanske, men iaf mina kunskaper inom det internationella på mitt "blomstrande" arbete. Ganska soft, men ändå tar det på krafterna och förklara varför man gör si och så i olika fall. För en själv är ju vissa saker så självklara och man babblar på i 170! Men för henne är det bara en enda stor djungel av olika system, blommor, förkortningar + att allt ska översättas till engelska eller tvärtom. Kan bara tänka tillbaka på hur det var när jag började. Inte sjutton hade man en aning om vad alla blommor i världen heter på engelska och kunde man någon engelska så hade det inte direkt med leveransavgifter, icke leverenser, dålig kvalité, begravningar etc etc att göra??!!
Men jag jag tror faktiskt att jag är ganska duktig på att lära ut. Om inte annat så tar jag mig tiden och har förståelse för att det inte är så lätt i början.

Men som sagt, man blir lite lätt slut i huvudet av att behöva tänka! (För ovanlighetens skull) Faktiskt så går jobbet bara av sig själv annars när man inte behöver lära någon...

Har på kvällarna den här veckan verkligen däckat i soffan! Ganska skönt också, men man blir lätt förslappad och den vanliga tröttheten går över till att man är övertrött istället och man orkar inte göra någonting!
Svägerskan frågade om jag ville komma på middag ikväll? Kände först att, nä jag vill bara vara hemma... Men va fan, jag kan ju inte grotta in mig i lägenheten! Så nu ska jag ta mig dit och hör sen!