2008-04-14

Vin och ostbricka, mums!

Starsky var i sälen i helgen med sitt jobb. Inte ville jag sitta hemma själv och trycka!
Som man brukar säga: När katten är borta dansar råttorna på bordet"
Så i lördags bjöd jag hem 4 ladies på vin, ost och kex. Och som vi käka ost! Inte en lite smula var kvar på brickan efter några timmars tjejsnack och fniss! Jättemysig kväll!
Runt klockan 23.30 började det sprätta lite i benen och vi bestämde oss för att ge oss på stan en sväng. Vi satte oss på T-banan som tog oss till Mariatorget & Rival. Har varit där nån gång tidigare, men inte en lördag. Riktigt bra! Väldigt blandat med folk och musiken var sjukt bra! MÅSTE gå dit fler gånger! (Vildhallonet, ett alternativ för O-baren när ni kommer upp! Helt klart!)
Där stängde de klockan 02.00, men inte ville vi gå hem när humöret var på topp!

"Sabbe" och Bempis

Miss Lilla Essingen med okänd karl

My new hair fripp!


Så vidare gick vi på Marie Laveau på Hornsgatan.
Eftersom klockan var väldigt mycket så hann vi bara vara där någon timme. Jag och "Sabbe" (min kollega från Götet) gick glada i hågen till baren och beställde en varsin cider och slog oss nöjda ner vid ett bord då en vakt kommer: "Vi stänger nu, ni måste gå"
Där satt vi med en varsin full cider och titta på varandra som frågetecken??? (Ok, vi var kanske inte så smarta som beställde typ 02.55, men de kunde väl ha sagt nåt i baren?? Vi tänkte ju inte på att klockan var så mycket! Vi hade ju kul för bövelen!)
Jaja, det var bara och dra i sig som mycket man orka och gå, deppig som fan över den spillda "mjölken", till garderoben. Gissa om jag blev mer irriterad när kön dit är toklång! Dumma vakt, vi kunde ju lika gärna fått sitta kvar en liten stund med vår köpta 02.55-cider!

"Sabbe" missade sista bussen hem. Så jag "Sabbe"och Bempis gick hem till mig och tryckte i oss massor med rostade mackor med ost på (Bästa natt maten!!!) innan vi somna sött efter en super rolig kväll!