2008-11-21

(Min)i Orkidé

Vi har ett nytt ansikte här på jobbet. Patcash som vi kallar honom har fått äran att sitta till höger om mig även om han inte alls jobber med samma saker som jag.
Fast frågan är om det är en ära för honom? Stackarn får dagligen sitta och lyssna på mitt gnäll och mina psykbryt. Sorry...
JAG är iaf väldigt glad att han sitter vid mig! Han är en riktigt glädjespridare!
Alltid glad, framåt och Tjenis! Han får en att må bra!
Just the way I like it!

Patcash är en jävel på krukväxter och åker ofta ner till Holland. Sist kom han hem med en mini orkidé som jag fick. Supersöt! Jag lova Patcash att jag skulle ta hand om den lille med hela mitt hjärta!
När jag fick den var det 4 knoppar på den och jag (trodde iaf att jag) vattna den med kärlek och ömhet för att den skulle öppna sina små knoppar.
Dagarna gick, det blev veckor och ingenting hände???
Patcash titta då på den och konstatera att jag nog vattnat på tok för mycket!
Jag blev helt förtvivlad att jag tagit död på det lilla underverket!


Men den lille har nu kommit tillbaka! Av mycket kärlek och av att få stå på tork i nån vecka har den lille börjat blomma!
Kan det vara så att blommor faktikst mår bra av att man pratar med dom och ger kärlek?