2008-11-18

Vill man vara fin får man lida pin...

Har nu haft en piff kväll...
Jag har solat, blekt håret och färgat ögonbrynen. Även tårna fick sig en omgång med nagel knippsaren och på med ett neutralt nagellack.
Om min "makeover" blev 100%:ig vette sjutton!
Sitter nu här i soffan bränd som en kräfta (Det var ett jag sen jag sola) och med kyckling gult hår... Hmm.... Inte helt lyckat!
Kanske i morgon att jag känner mig nöjd. Då har förhoppningsvis de röda tonerna i mitt face lagt sig och det kyckling gula försvunnit efter att ha fönat håret riktigt torrt.

Mitt besök på solariet var ju också en upplevelse tidigare idag.
Jag kommer dit och kikar in i bås 2 som var ledigt. Perfekt! Reagerar en snabbis på att överdelen på solariet var stängt och inte uppfällt, men tänkte inte mer på det och gick och slängde in 30 kronor.
Kommer tillbaka och stänger efter mig, börjar klä av mig och ska sen torka rent underdelen.
Tar tag i handtaget för att dra upp överdelen. Men jag får knappt upp skiten! Riktigt tungt, men jag lyckas iaf efter många om och men få upp det. Men så fort jag släpper det så åker överdelen ner igen. Jag tänker för mig att själv att jag kanske ska skita i att sola, men fan heller jag har pröjsat 30 kronor och jag vill sola!
Jag sliter istället som ett djur för att hålla i överdelen samtidigt som jag torkar underdelen ren. Hela jag skakar som ett asplöv... Heavy! Solariet går igång och hur jag faktiskt klara av att lägga mig ner samtidigt som jag höll i överdelen är ett under. Blev i princip nerslagen av överdelen i underdelen med en smäll. Det var så sjukt tungt!
Nöjd ändå ligger jag sen där och njuter av värmen i 15 minuter. Quick tan, yes!
Vad jag inte alls tänkte på var att jag sen skulle ta mig ur solariet också!
Jag tar tag i handtaget på min vänster sida och försöker trycka ifrån, men det händer inte ett skit. Jag trycker med båda händerna mot plasten som är emellan mig och rören. Det knakar lite lätt och jag känner att plast glaset spricker om jag trycker hårdare! Paniken börja komma... Hur fan ska jag ta mig ur solariet?!
Men jag måste fått krafter från rädslan. Rädslan att behöva ligga kvar där och att någon efter tag skulle börja knacka och fråga "Vad gör du där inne egentligen?"
"Ehh, sitter fast!" De skulle då öppna och där skulle jag ligga helt näck!
Denna tanke måste varit som dunder honung, för på något sätt får jag upp det till en liten glipa och kan rullandes trycka mig ur solariet och trillar ut likt en sprattel docka och helt näck!