2008-11-20

Ut med det gamla, in med det nya...

Min lilla vän Anna har köpt en av våra svarta byråer som vi har haft i vårat sovrum.
Igår var det bestämt att vi skulle köra över den till henne. Så i snö och rusk gjorde vi ett handtag och fixa det igår. Vi lyckades efter många om och men få ner klump byrån från våning 3 hemma hos oss, in i bilen och sen vidare hem till Anna på Lilla Essingen. Som tur var så har hon hiss, eftersom hon bor på våning 5!

Det har varit jättefint med byråerna hemma hos oss, men inte så praktiskt med tanke på att jag och Starsky bor på 45 kvm. Förvaring är ett måste!
Byrån som är kvar kommer istället få stå i hallen och till sovrummet tänkte vi köpa 3 garderober. Varav en av dessa ska bli städskåp. Vi har inget städskåp! Helt sjukt... Den jäkla damsugaren har vi typ hoppat bock över sen vi flytta in! Sen är det annat småskrot som ska få sin rätta plats, just i ett städskåp.

Framöver ska vi även måla om och göra det lite mulligare med någon varm murrig färg. Just nu är det väldigt black and white. Vi har inte riktigt prioriterat sovrummet då vi velat göra i ordning kök/vardagsrum där man umgås med nära och kära. Sen har vi velat känna efter lite hur vi verkligen vill ha det och inte förhasta.
Men jag tror att vi är på rätt spår nu.
Nu är det bara tid, pengar och viljan att ta tag i det som saknas!


Frågan är nu bara vart sjutton jag ska göra av mina kläder tills vi får arslet ur vagnen och tar tag i det???