2009-06-09

Ååååka pendeltåg...

Måndagkväll, Bålsta i sikte för husvagnsröj. Halleluja för att åka pendeltåg! Kanske lyckas jag ta mig norr ut med pendeltåget utan problem denna gång.
Spänningen är olidlig tills jag kommer till Karlbergs station. Jag väntar. Klockan ticker på...
PLING PLONG! "På grund av ett trasigt tåg på centralen är alla tåg norrut på spår 16 försenade" NÄHÄ!!!


Anna åker pendeltåg, klart so fan det är strul! Det slå aldrig fel. I Kungsängen sen blev vi stilla stående ett bra tag för att en resenär blivit sjuk. Självklart har jag förståelse för det, men är väl helt sinnesjukt att jag ALDRIG kommer fram i tid (eller når mitt mål överhuvudtaget) när jag åker pendeltåg!
På onsdag ska jag åka skiten igen. Skulle kanske ta med mig massäck med varm choklad, skogaholmslimpa med ost på som jag kan duppe och köpa mig en skvallerblaska så jag kan njuta av förseningen istället. Grrr...