2009-06-05

Min PT och JAG

Det här kom jag och min PT (visst låter det lite flashigt?) fram till vid vårat första möte:

* Jag är vig som ett kassaskåp.

* Jag har så taskig balans och stabilitet att jag vid en övning höll på att trilla av britsen jag låg på.

* Jag har så kass hållning att jag i profil ser ut som en schimpans.

* Jag äter hyffsat bra måndag-fredag. Behöver lite fler och mindre måltider. Mycket sallad, mycket proteiner och mindre kolhydrater kommer göra susen. Lägg av med svullofasonerna på helgerna!

* Jag måste dricka mindre alkohol!
"Jag säger inte att du ska lägga av helt, men du kanske kan ta en öl medans de andra tar två?" sa hon lite fint. "Annars kommer du aldrig uppnå det reslutat du är ute efter..."
Hmmm.... Här har vi ett problem, känner jag. "Ta en öl medans de andra tar två..." Det här blir en utmaning! Ta en öl medans de andra tar två! Hur ska det gå till? Jag som alltid tror att jag är med i en ölhävar tävling.
Här känner jag att jag valde helt fel tidpunkt att börja ett nytt liv...
Vad hände med sommar och uteserveringar?

* Avslutningen skulle jag väga mig, men av någon anledning glömdes detta bort. Tur var väl kanske det. För efter att ha sett min schimpansprofil och en mage som aldrig tidigare funnits där kände jag att det fick vara nog!
Ge mig hantlar och skicka upp mig på löpbandet nu för bövelen!

Man kan säga att jag har lite att jobba med framöver. 3-4 pass i veckan. 2 styrka, 2 kondition. Sköter jag mig kan jag se resultat efter redan 6-8 veckor.
Nästa tisdag är mitt schema klart och då sätter jag fart.
Så... gott folk. Ser ni mig lugn på ett partaj så är jag INTE GRAVID!

Sen till det komiska. Direkt efter att min timme var slut gled jag över gatan till Mc Donalds, köpte mat och gick tillbaka och ställde mig utanför SATS och vänta på Starsky.
OBS OBS OBS! Jag köpte bara kycklingburgare, morötter och vatten till mig, men det kändes inte allright att stå där med en fullsmockad påse från Mc Donalds. Förstå vilken syn om min PT kommit i samma veva.
Jo men nu satsar jag!