2009-06-01

Tung juni måndag

Känner mig riktigt off idag. Ha varit en ganska påfrestande dag på jobbet med tanke på morsdag där kunder inte varit riktigt nöjda. Men men bara och bita ihop och inte ta det personligt. Fast lättare sagt än gjort ibland. Kunder kan vara riktiga monster!

Starsky har åkt till Stocksund en sväng. Själv kände jag bara för att vara hemma. Noll energi. Skönt att vara själv ibland.
Vårat hem ser ut som ett bombnedslag. När jag ser mig omkring så är det bara mina saker! Jobbigt och erkänna, men det är jag som är boven och fröken spridare denna gång.
Mina kläder ligger utspridda överallt. För över en vecka sen hade jag planer på att rensa garderoben. Jag har därför inte velat lägga in de nytvättade kläderna förrän detta är gjort. Dagarna har sen bara sprungit iväg och inte har jag hunnit rensa. Istället har det utvecklats ett kaos. Med vänner på besök har kläderna kastats in och ut, in & ut... Mer och mer kläder ligger huller om buller. Vet knappt vad som är rent eller inte längre.
Det här borde jag ta tag i, men jag är så osugen! Å så trist...
Samtidigt har jag inte ro i kroppen och bara ligga här i soffan och pilla mig i naveln.
Skulle kanske vara en snäll duktig flickvän (och även mot mig själv) och röjja bort mitt skit.
Med lite bra musik på hög volym så kanske det inte är så tokigt att bara strosa runt och plocka lite i min ensamhet?
Jag vet ju innerst inne hur skönt det är när det väl är är klart.